Badania naukowe potwierdzają, że w chwili, w której stajemy przed koniecznością dokonania wyboru, sięgamy przede wszystkim po rozwiązania znane. Nie oznacza to oczywiście, że nigdy nie eksperymentujemy, gdy jednak decyzja wydaje się nam ważna, nasza skłonność do podjęcia ryzyka zmniejsza się w sposób zdecydowany.
Wiedza ta coraz częściej wykorzystywana jest przez osoby przygotowujące firmowe upominki reklamowe, okazuje się przy tym, że niewielkie artykuły promocyjne wręczane klientom rzeczywiście posiadają ogromną moc. Niestety, nie wszystkie są jednakowo skuteczne, opracowanie listy atrakcyjnych upominków promocyjnych wymaga więc od nas wiedzy na temat tego, czy znajdą one praktyczne zastosowanie (pamięć przenośna ciągle nie jest na, na przykład, najbardziej idealnym upominkiem dla seniora), a ich jakość sprawi, że widniejące na nich firmowe logo będzie budziło dobre skojarzenia.
Jeżeli odpowiedź tak na pierwsze, jak i na drugie pytanie jest twierdząca nie pozostaje nam nic innego poza rozpoczęciem świętowania przyszłego sukcesu marketingowego, możemy mieć bowiem pewność, że znajomość firmowego logo zdobyta dzięki gadżetowi przyczyni się do większego zainteresowania klientów naszą ofertą.