Nieudane zakupy: towar niekompletny lub uszkodzony

Kupowanie na odległość zawsze wiąże się z wystąpieniem pewnego ryzyka. W sytuacji, kiedy możemy w sklepie zobaczyć i dotknąć wybierany towar, na pewno dostaniemy to, czego chcemy i w takim stanie, jaki widzimy.

Kupowanie w Internecie oznacza wybieranie na podstawie obrazków, nie zawsze pokazujących rzeczywisty towar i w dodatku do równania dochodzi jeszcze kwestia wysyłki, w czasie której może dojść do jakiegoś uszkodzenia z winy kuriera. Najważniejsze jest tutaj właściwe odebranie przysłanego towaru. Kurierzy mają w zwyczaju możliwie szybką ucieczkę spod naszych drzwi. Nie ma się temu co dziwić gdyż końcu są oni w pracy, w której są opłacani za dostarczenie towaru. Im szybciej to zrobią, tym krócej trwa ich dzień pracy.

Nie możemy jednak na coś takiego pozwolić gdyż przy kurierze trzeba koniecznie sprawdzić dokładnie zawartość przesyłki, zarówno pod względem uszkodzeń jak i jej kompletności. W razie jakichkolwiek problemów pod tym względem należy spisać specjalny protokół, którego wzór kurier ma zawsze przy sobie. Jest on jedyną realną podstawą do zgłaszania reklamacji związanej ze wskazanymi powyżej problemami. Sprzedawca nie ma obowiązku uwierzyć nam, że do uszkodzenia doszło w transporcie jeśli nie zgłosimy tego faktu przy odbiorze.