Opisy, opinie i reklamy

Handel w Internecie, zwłaszcza w wydaniu masowym, to działalność dosyć specyficzna. W sytuacji, kiedy towar wykładany jest na półkę sklepową, wszystko jest widoczne jak na dłoni. Nie ma żadnych problemów związanych typem towaru, kolorem, wersja czy tego rodzaju kwestiami.

W sieci niestety, mimo dokładania największych starań przez sprzedawcę, zdarzają się pod tym względem problemy. Trzeba dokładnie sprawdzać wszelkiego rodzaju opisy szczegółowe i porównywać je dokładnie z numerami katalogowymi naszych zakupów. Zdjęcia bardzo często nie zgadzają się z opisywanym produktem.   Z dość dużym dystansem powinniśmy podchodzić także do wszystkich opinii i komentarzy zamieszczanych do produktów.

Pomijając już nawet fakt, iż część z nich może mieć charakter czysto reklamowy, zazwyczaj pisane są one przez osoby nie do końca kompetentne do tworzenia takich opinii. Opierają się one w większości na pojedynczych modelach danego urządzenia czy na bardzo subiektywnych wrażeniach nieobiektywnej osoby dotyczących chociażby wrażeń z lektury książki. Nawet zakładając, że są tworzone z najlepszymi intencjami, musimy być świadomi ich praktycznie nieuniknionych niedoskonałości.